Friday, September 26, 2008

Duit Raya RM 0.10

Kami bangga kepada kerajaan mampu dan berjaya memberi duit raya yang begitu bernilai kepada rakyat.Namun tidakkah mampu kerajaan untuk menolong rakyat yang benar-benar menghimpit kesempatan dengan memberikan non inflasi kepada semua rakyat yang hanya hidup meminjam dan meminta kepada rakyat.... kami mahasiswa prihatin terhadap perkembangan semasa kerana kamilah penjana perobahan di luar sana... bagi mereka yang mahukan perobahan maka marilah kita bergabung tenaga dan berkorban masa demi melihat MALAYSIA pada hari ini benar-benar di idealiskan oleh mata-mata kita sebagai MAHASISWA perobahan massa dan negara.

No comments:

ghuraba`

Rasulullah bersabda (yang artinya), "Sesungguhnya Islam pertama kali muncul dalam keadaaan asing dan nanti akan kembali asing sebagaimana semula. Maka berbahagialah orang-orang yang asing (alghuroba')."(hadits shahih riwayat Muslim)

"Berbahagialah orang-orang yang asing (alghuroba'). (Mereka adalah) orang-orang shalih yang berada di tengah orang-orang yang berperangai buruk. Dan orang yang memusuhinya lebih banyak daripada yang mengikuti mereka."(hadits shahih riwayat Ahmad)

"Berbahagialah orang-orang yang asing (alghuroba'). Yaitu mereka yang mengadakan perbaikan (ishlah) ketika manusia rusak."(hadits shahih riwayat Abu Amr Ad Dani dan Al Ajurry)

Hiraq Karmila

Hiraq Karmila
Makanan Sunnah (014 8290036) (FAHMI)