Friday, October 3, 2008

APA TUNGGU LAGI SAHABAT

Kita sudah mula melihat dunia sekarang sudah mula merudum jatuh ke tahap yang berbahaya takkan la kita masih mahu menunggu sehingga negara sudah muflis barulah kita terhegeh-hegeh untuk mencari cabang-cabang kewangan bagi menampung kehidupan seharian kita... jangan kita lepaskan peluang selagi ia masih terbuka dihadapan mata kita...
AL ISHTIRAK amat membantu kita hanya pada tangan kita lah yang akan menentukan masa depan kita..AYUH KITA LAKUKAN PERUBAHAN AGAR KITA AKAN MERUBAH NASIB KITA.......

No comments:

ghuraba`

Rasulullah bersabda (yang artinya), "Sesungguhnya Islam pertama kali muncul dalam keadaaan asing dan nanti akan kembali asing sebagaimana semula. Maka berbahagialah orang-orang yang asing (alghuroba')."(hadits shahih riwayat Muslim)

"Berbahagialah orang-orang yang asing (alghuroba'). (Mereka adalah) orang-orang shalih yang berada di tengah orang-orang yang berperangai buruk. Dan orang yang memusuhinya lebih banyak daripada yang mengikuti mereka."(hadits shahih riwayat Ahmad)

"Berbahagialah orang-orang yang asing (alghuroba'). Yaitu mereka yang mengadakan perbaikan (ishlah) ketika manusia rusak."(hadits shahih riwayat Abu Amr Ad Dani dan Al Ajurry)

Hiraq Karmila

Hiraq Karmila
Makanan Sunnah (014 8290036) (FAHMI)