Friday, March 6, 2009

Kita Bantah, Kita Tuntut




7 MAC inilah yang akan mengimbau sejarah keranda 152 yang diperjuangkan rakyat terhadap bahasa MELAYU, sekarang sudah mula bibit-bibit untuk menjatuhkan madrasah keagungan BAHASA MELAYU ini semula.Jika dulu kita berarak dengan penuh hebat KE DBP untuk menyatakan bantahan sekaligus mendasak kerajaan di PARLIMEN, apa kita tunggu lagi sekarang ini. Kita telah diberi ruang dan peluang untuk menyatakan bantah sekaligus menuntut agar apa yang cuba didasarkan oleh kerajaan mengikut lunas AKAL YANG WARAS lagi bijaksana.
Jangan menjadikan BAHASA alat politik hingga lupa kepada bangsa hingga menhacurkan MANUSIA YANG BERGUNA.
AYUH KITA PAKAT SAMA - SAMA PADA 7 MAC 2009 kita turun bersama-sama menyatakan bantahan dan tuntutan agar kita menjadi CHECK AND BALANCE kepada kerajaan kita pada hiri ini.
"KITA MAHUKAN KEDAULATAN AGAMA BAHASA BANGSA DAN NEGARA, KITA BUANG PENGKHIANAT SEMUA"

No comments:

ghuraba`

Rasulullah bersabda (yang artinya), "Sesungguhnya Islam pertama kali muncul dalam keadaaan asing dan nanti akan kembali asing sebagaimana semula. Maka berbahagialah orang-orang yang asing (alghuroba')."(hadits shahih riwayat Muslim)

"Berbahagialah orang-orang yang asing (alghuroba'). (Mereka adalah) orang-orang shalih yang berada di tengah orang-orang yang berperangai buruk. Dan orang yang memusuhinya lebih banyak daripada yang mengikuti mereka."(hadits shahih riwayat Ahmad)

"Berbahagialah orang-orang yang asing (alghuroba'). Yaitu mereka yang mengadakan perbaikan (ishlah) ketika manusia rusak."(hadits shahih riwayat Abu Amr Ad Dani dan Al Ajurry)

Hiraq Karmila

Hiraq Karmila
Makanan Sunnah (014 8290036) (FAHMI)