Sunday, March 29, 2009

Peralihan & Pembaharuan




PERALIHAN KUASA
Berlaku mengikut tradisi UMNO dengan tenang dan tertib daripada Abdullah Ahmad Badawi kepada Najib Tun Razak pada Perhimpunan Agung UMNO Ke-59.
Teman-teman ,sahabat-sahabat, dan pembaca sekalian....
Betulkah kita ini yang memilih untuk duduk dalam syurga mahupun neraka ???
Jika betul mengapakah kita tidak mahukan perubahan yang drastik oleh PIHAK KERAJAAn agar segala gajala sosial yang membolehkan kita masuk neraka terus - menerus dihalang agar wabak GO TO HELL tidak merebak keserata UMMAT HADHARI pada ketika ini.
Saya memang kagum dengan segala bentuk dasar yang cuba dibawa oleh UMNO untuk membangunkan negara,agama dan bangsa tetapi sejauhmanakah implementasi dan cara yang digunakan oleh PIHAK KERAJAAN agar segala yang dibawa oleh negara selaras dengan AGAMA ISLAM kerna NEGARA MALAYSIA NEGARA ISLAM.
sewaktu Ucapan Wakil perhubungan UMNO TERENGGANU (ZUBAIR EMBONG), saya berasa begitu kagum dan kagat bila mendengarnya. Bukan sekadar UMNO yang dihentam tetapi PAS juga telah dihentam.Inilah ciri pemimpin yang perlu wujud dalam sesebuah PARTI yang bertanding Tetapi saya cuku[p pelik kenapa ia cuba menyampaikan benda yang HAK tetapi cuba selindungkan benda yang lebih HAK.
Ketika saya pulang ke tempat masyarakat setempat saya, MEREKA cuba menanyakan kenapalah UMNO ini cakap berdegar-degar tetapi BAB AURAT tak pernah nak sentuh??? ADAKAH KERANA TAKUT ISTERI-ISTERI PEMIMPIN atau ISTERI sendiri tersentuh ????
Inilah yang takut dan menakutkan para pemaham AGAMA (PAS) dalam perjuangn yang cuba didokong oleh PARTI UMNO ketika ini.
SELAIN ITU JUGA, saya benar-benar takut jika belia kita pada masa kini cuba meneruskan apa yang pernah dibawa oleh kerajaan pada ketika dulu hingga sekarang yang tak habis-habis dengan hiburan dan kelalaian... CUKUP-CUKUPLAH tu, takut dah kita tengok dengan LAHIRNYA beratus-beratus aliran agama,kumpulan dan sebagainya yang cuba menyelewengkan AGAMA. Tidak saya lupa dengan KATA-KATA wakil penyokong UMNO di negara LUAR, kita hentikan BIASISWA mereka yang tidak menyokong UMNO.. BODOH dan GILA KUASA sungguh budak ini!!!! kita ini rakyat MALAYSIA bukannya RAKYAT UMNO?????
TOLONGlaH TOlongLAH jangan terlampau GILA PARTI hingga mereka yang tidak terlibat menjadi MANGSA juga... MALU MALU MALU,,, BENAR MALU bagi saya bila mendengar kata-kata YANG JELIK daripada SEORANG MAHASISWA YANG DIKATAKAN CELIK IT,CELIK MINDA... baca QURAN pun entah kemana???
Saya cukuplah sekadar ini mudah-mudahan kita sedar dan akur

No comments:

ghuraba`

Rasulullah bersabda (yang artinya), "Sesungguhnya Islam pertama kali muncul dalam keadaaan asing dan nanti akan kembali asing sebagaimana semula. Maka berbahagialah orang-orang yang asing (alghuroba')."(hadits shahih riwayat Muslim)

"Berbahagialah orang-orang yang asing (alghuroba'). (Mereka adalah) orang-orang shalih yang berada di tengah orang-orang yang berperangai buruk. Dan orang yang memusuhinya lebih banyak daripada yang mengikuti mereka."(hadits shahih riwayat Ahmad)

"Berbahagialah orang-orang yang asing (alghuroba'). Yaitu mereka yang mengadakan perbaikan (ishlah) ketika manusia rusak."(hadits shahih riwayat Abu Amr Ad Dani dan Al Ajurry)

Hiraq Karmila

Hiraq Karmila
Makanan Sunnah (014 8290036) (FAHMI)