Sunday, August 9, 2009

Kita Hanyalah Insan Yang Lemah

Dalam mengejar erti kehidupan ini, sebenarnya kita amat kerdil dan hina.Semua yang berlaku ini adalah suatu kurniaan Allah buat seketika waktu selagi mana nyawa dikandung badan.Kita sihat kerana-Nya,kita kuat kerana-Nya,kita sakit kerana-Nya dan semua itu kerana-Nya.
Amat malang dan hinalah bagi mereka yang begitu bongkak dan takabbur pada diri seperti dialah pembuat segalanya.
Kita ini hidup adalah kerana adanya nikmat nyawa dan kesihatan daripa-Nya,kita mampu melihat adalah kerana nikmat-Nya juga.Semua itu kerana dia segalanya.
Menjadi seorang yang benar-benar kenal erti diri amatlah payah dan susah melainkan kepayahan dan kesusahan itu telah mereka tempuhi.
Sebagai seorang mahasiswa yang celik IT,dan isu semasa bagi mereka nikmat itu ibarat pra kehidupan sebelum adanya segalanya.Kenalilah diri melalui sesuatu jalan yang diredhai dan disenangi mudah-mudahan iman kita meningkat dari hari ke hari.

No comments:

ghuraba`

Rasulullah bersabda (yang artinya), "Sesungguhnya Islam pertama kali muncul dalam keadaaan asing dan nanti akan kembali asing sebagaimana semula. Maka berbahagialah orang-orang yang asing (alghuroba')."(hadits shahih riwayat Muslim)

"Berbahagialah orang-orang yang asing (alghuroba'). (Mereka adalah) orang-orang shalih yang berada di tengah orang-orang yang berperangai buruk. Dan orang yang memusuhinya lebih banyak daripada yang mengikuti mereka."(hadits shahih riwayat Ahmad)

"Berbahagialah orang-orang yang asing (alghuroba'). Yaitu mereka yang mengadakan perbaikan (ishlah) ketika manusia rusak."(hadits shahih riwayat Abu Amr Ad Dani dan Al Ajurry)

Hiraq Karmila

Hiraq Karmila
Makanan Sunnah (014 8290036) (FAHMI)