Saturday, July 18, 2009

Mahasiswa: Lambang kebangkitan NEGARA"



Semalam merupakan hari yang paling dahsyat dan menyayat hati saya apabila terlampau ramai mereka yang terlibat dengan demonstrasi ditangkap dan ditahan.Tidak pernah selama saya asyik mengikuti demonstrasi yang meminta kepada keadilan dan keamanan sejagat diperlakukan serbagini.
Saya sebenarnya menjadi terkedu apabila perhimpunan yang tidak seramai mana pun yang terlibat tetapi dihentam secara agresif oleh pihak polis,FRU dan yang sekutu dengannya.Bila saya berfikir sejenak adakah kami yang meminta kepada keamanan perlu ditahan ataupun disokong kerana terdapatnya rakyat MALAYSIA yang begitu prihatin kepada UMMAH di luar sana dibunuh,diperlakukan sebegitu kejam dan sebagainya.

Saya telah bertanya kepada seorang anggota polis yang terlibat dalam penahanan semalam mengenai demonstrasi tersebut.Beliau menyatakan kami menyokong tetapi pihak atasan tidak dapat membenarkan demonstrasi seperti ini dilakukan.
Di sini saya merasakan suatu masalah yang sungguh besar berlaku antara kerajaan kita dengan kerajaan THAILAND. Adakah kerajaan kita ini ada sesuatu masalah dalaman yang berlaku antara MALAYSIA dan THAILAND, ataupun pihak polis terlampau tertekan dengan keadaan yang berlaku pada ketika ini,ataupun mahasiswa itu sendiri terlampau agresif sehinggakan pihak polis tidak tahan dengan apa yang berlaku?
Jangan biarkan masalah ini selesai dengan mudah tanpa memberi prihatin kepada suara MahAsiswa yang bersungguh-sungguh menyatakan ketidak puasan hati terhadap kekejaman yang berlaku terhadap UMMAT ISLAM di luar sana.
"ISLAM AKAN BANGKIT BILA DITEKAN,MAHASISWA AKAN MARAH BILA DIANAYA"

No comments:

ghuraba`

Rasulullah bersabda (yang artinya), "Sesungguhnya Islam pertama kali muncul dalam keadaaan asing dan nanti akan kembali asing sebagaimana semula. Maka berbahagialah orang-orang yang asing (alghuroba')."(hadits shahih riwayat Muslim)

"Berbahagialah orang-orang yang asing (alghuroba'). (Mereka adalah) orang-orang shalih yang berada di tengah orang-orang yang berperangai buruk. Dan orang yang memusuhinya lebih banyak daripada yang mengikuti mereka."(hadits shahih riwayat Ahmad)

"Berbahagialah orang-orang yang asing (alghuroba'). Yaitu mereka yang mengadakan perbaikan (ishlah) ketika manusia rusak."(hadits shahih riwayat Abu Amr Ad Dani dan Al Ajurry)

Hiraq Karmila

Hiraq Karmila
Makanan Sunnah (014 8290036) (FAHMI)