Saturday, July 11, 2009

Perempuan Puaka ’ popular dalam kampus


BINCANG DAN FIKIRKAN

Semakin terasa kehangatan yang berlaku dalam kampus, mungkin kerana darah muda yang semakin menusuk dalam kalbu mahasiswa.Semakin kuat serangan yang dilakukan kepada MAHASISWA pasti semakin hangat perkara ini diperbincangkan.
Kerajaan seharusnya terus menutup kes ini sebagai menjaga nama baik PEREMPUAN NO 1 NEGARA "Datin Seri Rosmah" kerana beliau merupakan orang yang paling diharapkan di MALAYSIA ini selepas PERDANA MENTERTI kita "Dato` Seri Najib Tun Razak" tetapi itu semua hanyalah cadangan yang mampu dilontarkan kepada kerajaan bagi membersihkan semula nama baik PEREMPUAN NO 1 MALAYSIA.
Remaja / Mahasiswa merupakan pewaris perjuangan memimpin kerajaan masa akan datang,tidaklah cantiknya jika mereka ini di hina, di tuduh dan di reman sehingga merencatkan lagi suasana kehidupan mereka yang bakal mentadbir nagara jika di berikan peluang oleh ALLAH.
Darah muda merupakan darah untuk mencampakkan segala idea dan ketik puasan hati terhadap segala bentuk kezaliman mahupun keburukan yang berlaku secara sah mahupun tidak sah,Tetapi mereka ini mungkin tersilap langkah andai kata mereka ini benar-benar bersalah dan menjadi suatu benda yang tidak munasabah bagi pihak kerajaan menahan mereka sehingga membantutkan kehidupan mereka yang masih cerah lagi. Nasihat dan teguran perlulah diberikan , bukan sekadar menjaga nama baik MALAYSIA bahkan menjaga nama baik PEREMPUAN NO 1 MALAYSIA. Kepada sekian yang terlibat fikir dan renunglah segala bentuk tindak kan yang dilakukan. MAHASISWA merupakan pelapis kepada negara manakala negara adalah pembantu membtulkan segala kesilapan dan ketidak betulan yang dilakukan oleh pihak mahasiswa .

No comments:

ghuraba`

Rasulullah bersabda (yang artinya), "Sesungguhnya Islam pertama kali muncul dalam keadaaan asing dan nanti akan kembali asing sebagaimana semula. Maka berbahagialah orang-orang yang asing (alghuroba')."(hadits shahih riwayat Muslim)

"Berbahagialah orang-orang yang asing (alghuroba'). (Mereka adalah) orang-orang shalih yang berada di tengah orang-orang yang berperangai buruk. Dan orang yang memusuhinya lebih banyak daripada yang mengikuti mereka."(hadits shahih riwayat Ahmad)

"Berbahagialah orang-orang yang asing (alghuroba'). Yaitu mereka yang mengadakan perbaikan (ishlah) ketika manusia rusak."(hadits shahih riwayat Abu Amr Ad Dani dan Al Ajurry)

Hiraq Karmila

Hiraq Karmila
Makanan Sunnah (014 8290036) (FAHMI)